سفر کنید و همزمان کار داوطلبانه انجام دهید

منبع :tripstodiscover.com

تاریخ :دوشنبه 1397/11/15

سفر کردن یکی از زیباترین تجربه های دنیاست که اگر با هدفی همراه شود، خیلی زیباتر خواهد شد. Voluntourism یا سفر همراه کار داوطلبانه، یکی از شیوه های سفر است که اگر بودجه تان کم باشد خیلی بدردتان میخورد. در ادامه معروفترین مقاصد سفر همراه با کار داوطلبانه را معرفی میکنیم:

حفظ محیط زیست

داوطلب حفظ منابع طبیعی و محیط زیست شدن، یکی از محبوبترین تجربه ها بین مسافران است. حفظ محل زندگی لاک پشت های دریایی، ساختن مسیرهای طبیعت گردی و حتی علفکاری در باغچه های عمومی از این نوع تجربه هاست. سازمان های محیط زیستی زیادی داوطلب جذب میکنند، Sierra Club، Earthwatch Institute، American Hiking Society

یک سازمان دیگر به نام Gap Adventures به داوطلبان پیشنهاد کار برای حفاظت از گونه های درخطر در چین، کوستاریکا و مکان های دیگر را میدهد.

ساخت و ساز

سازمان Habitat for Humanity معروفترین سازمان ساخت و ساز است که افراد را به کنیا، نیوزیلند و برزیل میفرستد. این پروژه ها شامل ساخت مکان زندگی برای افراد است و بعضی از آنها غذا، جای خواب و هزینه ی سفر داوطلبان را تماما پرداخت میکنند.

کشاورزی

بسیاری از جوامع برای ادامه ی زندگی به کشاورزی وابسته هستند، پس موقعیت های داوطلبانه ی زیادی برای کار کشاورزی در انها وجود دارد. بسیاری از کشاورزی ها، ارگانیک و دوستدار محیط زیست هستند.

باستان شناسی

داوطلبان باستان شناسی به باستان شناسان حرفه ای کمک میکنند تا حفاری و کندن انجام دهند و به اکتشاف تاریخ بپردازند. این نوع پروژه ها در رومانی، پرو و مناطقی با تاریخ پرقدمت انجام میگیرد.

خدمات انسانی

این خدمات شامل مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان پرورشگاهی میشود و لازمه ی آن گذراندن زمان در پرورشگاه، بیمارستان یا خانه ی سالمندان است.

آموزش

تدریس و آموزش در یک کشور خارجی تجربه ی بسیار باارزشی است. دو سازمان Global Volunteers و Work & Volunteering Abroad برای این منظور به افراد کارهای آموزشی داوطلبانه پیشنهاد میکنند. معمولا باید ۴۰ساعت در هفته تدریس کنید و بعضی وقتها غذا و جای خواب هم خواهید داشت.

اجرای کارهای هنری

بسیاری از افراد هنرمند میتوانند در دورترین نقاط دنیا هم از این هنرشان بهره ببرند. برگزاری کارگاه های هنری مربوط به موسیقی، تئاتر، رقص و هنرهای تجسمی از این جمله پروژه ها هستند.

ترمیم آسیبهای طبیعی

متاسفانه فجایع در همه جای دنیا اتفاق میفتند و نیاز به بازسازی و ترمیم آنها هست. مثلا داوطلبان برای بازسازی هاییتی یا نیواورلئان درحال حاضر میتوانند کار کنند. این پروزه ها شامل ساخت پناهگاه برای افراد آسیب دیده و بی خانه است.